Velmi kvalitní, prostorný, funkční: Interiér modelu Transporter byl nově koncipován a navržen i v těch nejmenších detailech. Jasným cílem vývoje byl Transporter s typickými designovými prvky vozů Volkswagen v kombinaci s maximální prostorností a funkčností.

 

Typické uspořádání modelu VW Bus: Všem majitelům vozů T6.1 bude v nové generaci modelu Transporter důvěrně známá typická vysoká poloha sedadel, široké výplně dveří a vysoko umístěná páka voliče převodovky. Digitální přístrojovou desku tvoří libovolně nakonfigurovatelný 12" displej ("Digital Cockpit" s úhlopříčkou 30 cm) a 13" dotykový displej (s úhlopříčkou 33 cm) sériově dodávaného informačního a zábavního systému (včetně přijímače digitálního rozhlasového vysílání DAB+ a systému "App Connect" pro bezdrátové připojení chytrého telefonu s uživatelskými rozhraními Apple CarPlay, resp. Android Auto). Součástí sériové výbavy je rovněž nový multifunkční volant, jehož tlačítka lze snadno ovládat dokonce i v rukavicích. Stejně jako Multivan a ID. Buzz má nyní i nový Transporter elektronickou parkovací brzdu s funkcí Auto Hold. Ovládání parkovací brzdy bylo přemístěno na přístrojovou desku, čímž v závislosti na výbavě vzniklo v prostoru pro nohy více místa pro průchod do zadní části kabiny.

 

Nový Transporter může mít až šest sedadel: Nový Transporter je ve skříňové verzi sériově dodáván se dvěma samostatnými sedadly vpředu. Na přání jsou k dispozici tři sedadla vpředu (sedadlo řidiče a dvoumístná lavice spolujezdce). Transporter může být kromě toho vybaven až třemi snadno vyjímatelnými samostatnými sedadly ve druhé řadě a - později ve verzi Kombi (registrované jako osobní automobil) - třímístnou lavicí ve třetí řadě. Nový Volkswagen Transporter bude jako jediné lehké užitkové vozidlo ve své třídě nabízen také jako valník s dvojkabinou. V tomto případě čeká v interiéru na posádku šest sedadel: sedadlo řidiče plus dvoumístná lavice v první řadě a třímístná lavice ve druhé řadě. Zákazníci mají na výběr čalounění odolnou tkaninou nebo dvěma variantami umělé kůže.

 

Objem nákladového prostoru 5,8 až 9,0 m3: Nový Transporter má vnější délku 5050 mm, a je tedy o 146 mm delší než předchůdce. Současně se zvětšil i rozvor náprav, a to o 97 mm na 3100 mm. Alternativně bude k dispozici varianta s rozvorem náprav prodlouženým o 400 mm (vnější délka: 5450 mm). V porovnání s předchůdcem nabízí Transporter o 128 mm větší vnější šířku (bez vnějších zpětných zrcátek), a to 2032 mm. Také maximální šířka mezi podběhy kol se výrazně zvětšila, o 148 mm, na 1392 mm. Díky tomu lze do vozu snadno naložit i europalety. Transporter s normálním rozvorem má v úrovni podlahy délku nákladového prostoru 2602 mm, což odpovídá nárůstu o 61 mm. U verze s prodlouženým rozvorem náprav vzrostla délka nákladového prostoru na 3002 mm. Značka Volkswagen Užitkové vozy využila prodloužení vnější délky, šířky a rozvoru náprav nového modelu Transporter k výraznému zvětšení objemu jeho nákladového prostoru. Největší objem nákladového prostoru verze s normálním rozvorem náprav a všemi druhy pohonu se zvětšil na 5,8 m3. Verze s dlouhým rozvorem náprav a vysokou střechou bude schopna pojmout až 9,0 m3. Různými přepážkami konfigurovatelný nákladový prostor může být individuálně přizpůsoben speciálním požadavkům firemní klientely.

 

Maximální užitečná hmotnost 1,33 tuny: Nový Transporter může zajet do všech běžných parkovacích budov díky vnější výšce, která je nižší než 2,0 metru (s normální střechou). S průměrem otáčení pouhých 11,8 metru (normální rozvor náprav) si Transporter při manévrování hravě poradí i s ostrými zatáčkami. Užitečná hmotnost pro přepravu nákladu dosahuje až 1,33 tuny. A pokud by ani to nestačilo, lze za novou generaci modelu Transporter připojit přívěs o hmotnosti až 2,8 tuny.

 

Digitální a intuitivní: Řidiči modelů T6.1, Multivan a ID. Buzz se v přehledné a intuitivní struktuře menu, veškerých ukazatelích i ovládacích panelech okamžitě vyznají. Na levé straně u volantu jsou jako obvykle umístěny prvky pro ovládání funkcí osvětlení, vpravo jsou na jedné liště sdružena tlačítka důležitých funkcí vozidla, menu a nastavení hlasitosti. Nad lištou je umístěn dotykový displej informačního a zábavního systému. V jeho spodní části je trvale zobrazována digitální lišta s důležitými funkcemi klimatizace včetně ovládání vyhřívání sedadel. Uprostřed je velká hlavní plocha s libovolně nastavitelnými ikonami. Nad hlavní plochou má řidič na očích další trvale zobrazovanou digitální lištu s nejrůznějšími standardními informacemi (například venkovní teplota nebo stav nabití chytrého telefonu) a tlačítko "Home", díky němuž se uživatel pouhým jedním kliknutím vrátí zpátky do hlavního menu. Informační a zábavní systém může být na přání rozšířen o navigační systém, online služby "VW Connect", resp. "VW Connect Plus" (dodávané sériově ve spojení s navigačním systémem), a audiosystém Harman Kardon.

 

Pod proudem: Na středové konzole je umístěna odkládací přihrádka pro chytré telefony, která může být na přání vybavena funkcí indukčního nabíjení. Další zařízení lze nabíjet prostřednictvím až sedmi rozhraní USB-C, USB-A a 12V elektrické zásuvky. Volkswagen Užitkové vozy kromě toho nabízí pro nový Transporter na přání elektrickou zásuvku 230 V (400 W) včetně měniče, která zajistí napájení velkých elektrických zařízení všeho druhu. Pro elektrické, resp. elektrifikované varianty bude k dispozici také měnič s výkonem 2,3 kW.

 

V České republice bude nový Transporter uveden na trh v první polovině roku 2025. Předprodej bude spuštěn v druhé polovině roku 2024.

l